חיפה תתחדשי!

הבוקר נחתם הסכם גג בין עיריית חיפה רשות מקרקעי ישראל ומשרדי האוצר והבינוי. במסגרת הסכם זה יוקמו כ – 15 אלף יח"ד חדשות ב – 12 מתחמים שונים ברחבי העיר.

משרדי האוצר והבינוי והשיכון חתמו הבוקר (ב') על הסכם גג חדש עם עיריית חיפה. היקף ההסכם עומד על כ – 3 מיליארד שקל.

 

במסגרת ההסכם יוקמו כ – 15 אלף יח"ד חדשות ב – 12 מתחמים שונים ברחבי העיר, אשר יתאפיינו בפיתוח של שטחים ציבוריים ופארקים חדשים, מבני ציבור וטיילות. זאת לצד פיתוח תשתיות והתחייבות של המדינה לשקם, לשדרג ולחדש שכונות ותיקות בעיר. על פי ההערכה לעיר חיפה יתווספו כתוצאה מהסכם זה כ – 50 אלף תושבים חדשים.

 

בין היתר, כולל הסכם זה המשך פיתוח של שכונת נאות פרס בחלקה הדרום מערבי של חיפה, ובה ייבנו כ – 5,000 יח"ד חדשות על פי התכנית שעומדת בפני אישור בוועדה המחוזית.

 

עוד מתייחס ההסכם למתחמים שמיועדים לשיווק במסגרת מחיר למשתכן: קריית אליעזר עם 505 יח"ד, מתחם האנטנות – רמת אלמוגי עם 147 יח"ד שכונה נוספת במורדות פרויד עם 378 יח"ד.

 

מקור: דוברות עיריית חיפה

 

השלב השני של יישום ההסכם צפוי לכלול שיווק של מתחמים חדשים לבנייה למגורים, ביניהם – חזית הים העירונית עם 500 יח"ד, מתחם סטלה מאריס עם 663 יח"ד, בה"ד חיל הים – בת גלים עם 1,300 יח"ד, מש"א 7200 עם 1,600 יח"ד, חוות המכלים בקריית חיים עם 3,300 יח"ד ואזור הרכבת בבת גלים עם 3,500 יח"ד.

 

כל אלו יתאפשרו רק לאחר פינוי בסיסי צה"ל והמתקנים מהאזור.

 

סכום ההשקעה של המדינה בהסכם זה עומד על כ – 3 מיליארד שקל והוא כולל בין היתר 180 מיליון שקל להקמה של מוסדות ציבור בשכונות החדשות, 125 מיליון שקל להקמה של כביש חדש אשר יחבר בין שכונת נאות פרס לרכס הכרמל, 140 מיליון שקל לשדרוג של תשתיות קיימות בשכונות הוותיקות, כ – 90 מיליון שקל לפיתוח של חזית הים העירונית, כ – 90 מיליון שקל לשדרוג של תשתיות התחבורה באזור צומת מת"מ ונאות פרס (זאת בנוסף למיליונים שיושקעו ע"י משרד התחבורה), למעלה מ – 70 מיליון שקל לפתרון של בעיית הביוב לכלל דרום העיר והסטה של מי שפכים למכון הטיהור בניר עציון וכ – 20 מיליון שקל להקמת טיילת חדשה, שתשלים את הרצף של הטיילת החופית בבת גלים, לאורך בסיס ההדרכה של חיל הים.

 

מקור: דוברות עיריית חיפה

 

"הסכם זה הוא הגשמת חזון של ראש העיר לעשרות שנים קדימה" אמר שר האוצר, משה כחלון במעמד חתימת ההסכם. "הסכמי הגג שאנו חותמים מול רשויות, דואגים שמוסדות חינוך יחכו לילדים ולא להיפך. הסכם גג מטרתו היא לא רק בנייה של יח"ד חדשות, אלא גם פיתוח ושיקום של תשתיות בשכונות וותיקות קיימות".

 

שר הבינוי והשיכון, אלוף במיל' יואב גלנט: "זה הסכם משמעותי שיקדם את אחת הערים המרכזיות בישראל ובירת הצפון. הסכם זה יביא לקליטה של תושבים רבים חדשים בעיר ויאפשר המשך התפתחות של העיר כמרכז העירוני העיקרי של אזור הצפון.

 

ראש העיר חיפה, יונה יהב: "זהו הסכם היסטורי, שיביא לפעולה אמיתית של התפתחות העיר וצמיחתה של חיפה כמטרופולין הצפוני של ישראל וחיזוק הפריפריה באזור הצפון".